3 — сыныпқа арналған «Мектеп мотивациясын тексеруге арналған сауалнама»

  1. Мектеп мотивациясын тексеруге арналған әдістеме. Авторы: Н.Г.Лусканова.

Оқушыларға «Мектепте маған не ұнайды? » деген тақырыпта сурет салу тапсырылады.

Автордыңпікірінше тақырыпқа байланысты суреттегі мынандай жағдайларға көңіл аудару керек:

  1. Мотивациясы дамымаған, мектеп имитациясы жоқ, бірақта оқушының ойын және

басқамотивтері басым.Мұндай жағдайда оқушылар машинаны, әскери әрекеттегі ойыншықтарды, оюларды және т.б. суреттерді бейнелейді;

  1. Балалықнегативизм, оқушы мектеп тақырыбында сурет салудан бас тартып, өзі жақсы көріп салатын суретін бейнелейді, мұндай мінез-құлықты оқушының талаптан деңгейі жоғары және талаптарына қиындықпен бейімделуін көрсетеді;
  2. Тапсырмааны түсінбеуі немесе дұрыс қабылдамауы, оқушылар ешнәрсе салмаса немесе басқа оқушыныңберілген тапсырмаға қатысты емес суретін көшіріп салса, онда бұл жағдай психикалық дамуы артта қалған балаларға қатысты. Мұндай жағдай 0 балмен бағаланады;

Берілген тақырып бойынша салынған суреттердің сюжетін бағалау:

  • Оқушының таным мотиві мен оқу белсенділігі оқу жағдайындағы мектеп мотивациясының жоғарылылығын көрсетеді, оны 30 балмен бағалайды.
  • Сыртқы мектеп атрибуттары оқуға қатысты емес жағдайда мектепке қатынасы оң оқушыларға тән, бірақ сыртқы мотивациясы20 балмен бағаланады.
  • Мектептегі ойын жағдайы қатынасы оң оқушыларға тән, бірақ игерген ойын мотивациясы 10 балмен бағаланады.
  1. Оқу мотивациясын тексеруге арналған сауалнама.

Оқу мотивациясының деңгейін скринингті бағалау үшін Н. Г. Лусканова арнайы сауалнама ұсынады. 10 сұрақтың жауаптары 0-ден3 балға дейін бағаланады.( теріс жауап – 0 балл, бейтарап -1 балл, оң жауап – 3 балл). 30-25 балл жинаған оқушылар мектепке бейімделуінің жоғары деңгейін,20-24 балл ортаңғы норманы, 15-19 балл ішкі мотивацияны, 10-14 балл және одан төменгі балл – мектепке деген теріс қарым – қатынасын, яғни мектеп дезадаптациясын көрсетеді.

 Сауалнама сұрақтары.

 

    1. Сағанмектеп ұнай ма немесе ұнамай ма?
    2. Таңертең сен ұйқыдан тұрғанда мектепке қуанышты барасың ба, әлде үйде қалғың келеді ме?
    3. Егер мұғалім ертең барлығыңның келуің шарт емес, келгісі келген оқушыларға ғана келсін десе, сен сабаққа келесің бе, әлде үйде қаласың ба?
    4. Кейбір сабақтың болмай қалуы саған ұнайды ма?
    5. Саған үй тапсырмасын бермегенін қалайсың ба?
    6. Сен сабақта үзілістің көп болғанын қалайсың ба?
    7. Сен ата-анаңа мектеп жайында жиі айтасың ба?
    8. Саған мұғалімнің қатал болғаны ұнайды ма?
    9. Сенің класта достарың көп пе?
    10. Кластастарың саған ұнайды ма?

Оқу мотивациясының динамикасын бағалау үшін сауалнамада сұрақтар қайталанып келеді. Оқу мотивациядеңгейінің төмендеуі баланыңмектеп дезадаптациясының көрсеткішін, ал оның жоғарылауы – оқудағы және дамудағы оң динамикасын білдіреді. Жүргізілген зерттеулер оқушының бейімделуінің үш деңгейін бөліп көрсетеді:

Жоғары деңгей – оқушының мектепке қатысты оң; берілген талаптарды адекватты қабылдайды; оқу материалдарын оңай меңгереді; мәліметтерді толық игерген; мұғалімнің айтқандарын мұқият тыңдайды; тапсырмаларды сыртқы бақылаусыз-ақ орындайды; өзіндік жұмысқа, барлық пәндерге қызығушылықпен қарайды; тапсырмаларды мұқият орындайды; класта жоғары мәртебеге ие.

Орта деңгей – оқушының мектепкеқатынасы оң; оқу материалдарын түсінеді; бағдарламаның негізгілерін меңгереді; тапсырмаларды өз бетінше орындайды; тапсырмаларды мұқият орындайды; бірақ бақылауды талап етеді; сабаққа қызығушылықпен дайындалады; кластағы көп оқушылармен достық қарым-қатынас жасайды.

Төменгі деңгей – оқушының мектепке қатынасы теріс; денсаулығыныңнашарлығына реніш білдіреді; көңіл-күйінің нашарлығын көрсетеді; тәртіп бұзады; оқу материалдарын фрагментарлы меңгереді; өзіндік тапсырмаларға қызығушылық көрсетпейді; сабақтарға немқұрайлы дайындалады; бақылау менкөмекті, үзілісті қажет етеді; пассивті: класта жақын достары жоқ.