Авиациялық дизайн тенденциялар мен бағыттар жаңа самолет конструкторларының,ғалымдардың,жұмысшылардың күш қосқан орасан зор коллективінің творчестволық еңбегіі нәтижесінде туады.Ол творчестволық азап-бейнет,тынымсыз ізденіс,алма-кезек табыстар мен сәтсіздіктер нәтижесінде туады.
Жаңа самолет жасау ісі коллективінің барлық мүшелерінен қажырлы еңбекті,алға қойылған мақсатқа жету жолындағы табандылықты,ақыр аяғындағы табысқа қалтақсыз сенімді талап етюді.
Әр алуан конструкторлық бюролар жасаған самолеттің толып жатқанүлгілерінен жаппай сериялы өндіріске және әуе флотының жарағына ілуде біреуі таңдаулының таңдаулысы ғана барады.
Жаңа самолет идеясын ұсынғанда немесе жаңа самолет жасау жөнінде тапсырма алғанда,бас конструктор Білаша машинаның негізгі бет-әлпетін ойластырады.Конструкторлық жұмыстың алғашқы кезеңі үлгі сызықарды,схемаларды,самолеттің жалпы нұсқасын әзірлейді.
Жетекші дизайн мектептеріне біршама самолеттің схемасын жасайтын 1.конструкторлар
- Дизайн суретшілер олар схеманың бірнеше вариантын жасайды.Ең жақсы деген вариантты сызық түріндегі конструкторлық бюроға түсіріледі.
Олардың әрқайсысы машинаның белгілі бір алкен бөлшегін айталық,фюзельяжын,қанатын,басқару тетіктерін моторын ,шассиін,қару –жарағын құйрық саласын құрал-жабдығын жасаумен айналысыады.Есепсіз инженерлер самолеттің ұшу сапаларын : шапшаңдығын,биіктігін,қашықтығын,тексереді.
Сызықтар мен бірге Білаша самолеттңі макеті-өзінің нақты көлеміндегі моделі,сонымен бірге аэродинамикалық трубалардан үрлеу үшін масштабты модельдері әзірленеді.
Макет нағыз самолеттің өзін жасауға дейін экипаждың отыратын орнының бас? ару тетіктерінің,аэронавигация және бақылау аспаптарының ыңғайлылығын тексеру үшін,ақыр-аяғында,жобаланған машинаның архитектуралық жетілімін байқау үшін жасалады.
1957 жылы 260 аттың жаңа АЙ-14 Р моторы осы заманның жабдықтарыбар ЯК-18 А само леті жасалды.Және ЯК-18 ПМ,ЯК-18 П самолеттері жасалды.