2- сыныпта шамалардың қарастырудың оқушыларға таныс шама- ұзындықтан босталуы өте орынды. Сондай-ақ, ұзын-ң, сантиметр,дициметр немесе метр сияқты бірліктің сандар нумерациясындағы сәйкес бірлес-ң он-ң және жүздіктің баламасы болатыны да ескерілген, ұзындықты өлшеу бірліктердің ара қатынасы оның санау жүйесі сәйкес разряд бірліктің ара қатын-дай, ендеше, олардың қатарынан қарастырылуы өте орынды.
Ұзындықтың- заттың қасиетін сипаттайтын шама екені оқушыларға бірнеше сын-н белгілі, осыған ұқсас, масса және сиымдылықта заттың қасиетін сипат-н оқушылар түсіну тиіс. Сондықтан “масса” және “сиымдылық” ұзындықтар мен терминдері өтілетін сабақтарда алдымен оқушының сәйкес шама туралы түсінік деңгейін анықтау керек, мәселен: өлшемдері бірдей екі затттардың адамның қолына әсері әртүрлі болуы өлшемдері әр түрлді ыдысқа қойылатын құйықтардың өлшемі әр түрлі ыдысқа құйылатын сұйықтардың мөлшері әр түрлі болатынын көз мөлшерімен байқау және т.б. Осыдан киік біртекті шамалар салластырылады.(Сезіну, көз мөлшермен, беттестіру арқылы лайықтап алынған шартты өлшеушітер көмегімен және т.б. арқылы.) Айтарлық, масасы на салыстыруды, таразымен, ал шымдылыққа салыс-ды стандарт шыны т.б. ыдыстарға құйылған сұйықтар және ыдыстағы суды басқа ыдыстарғақатарып қою арқылы жүзеге асы-ң мүше/н көрсетіп беруге болады.”Әр қарай шаманың негізгі өлшеу бірлігі тыңдалып алынады да, онымен таныс/ды және өлшеу құрал –жабдықтары көрсетіледі. Массасы өлшеу үшін қолданылатын таразы түрлі және кіртастары, негізгі өлшеу бірлігі- қиылған, ал сыймдылықты өлшеу үшін қолданылатын іштілігі әр түрлі ыдыстар және метрінің ожау мен банка, негізгі өлшеу бірлігі- метр.
Енді негізгі өлшеу пайдаланылады, шаманы өлшеу процестерінің ерекшелігі көрсетіледі. Массаны өлшеу процесінің сондай-ақ сиым-ты салыс-ң және оларды өлшеуінің үлгілері оқулықтағы сәйкес жатқызумызда келтірілген, яғни сал/ды орындау барысында білім, білік және дағдыларды игеру жүзеге асырылады.Сондай-ақ шамаларды қосу және азайтуды ұқсас мәселелер ретінде араластырса , мұнда оның көлемін кестелік қосу мен азайту ; 0 және 1 сандарына байланысты қосу мен азайту; ондықтарды қосу және азайту пысықталады. Осы амалдармен байланысты математикалық талдау.