Бағдарламалы (компьютерлік) оқыту.
Бағдарламалы оқытудың негізгі мақсаты – оқыту процесін басқаруды жетілдіру, тексеруден өзін–өзі тексеруге, оқытудан өзін–өзі оқытуға көшу. Бағдарламалы оқытуда жаңа бағдарланған оқулықтар, оқыту құжаттары, үйрету (оқыту) машиналары қолданылды. Оқытудың бұл түрі 1960 жылдан бастап Б.Скиннер, Н.Краудер бастамасынан кейін, педагогика, психология және кибернетиканы ұштастырыппайдаланылады.
Бағдарламалы оқытудың ерекшеліктері: оқу материалы жеке логикалы бөлшектерге бөлінеді; әр бөлімді меңгерген соң, оқушы өздігінен тест–сұрақтарға жауап береді; дұрыс жауап берілсе, келесі бөлімге өтеді; жауап қате болса, өзі бөлімді қайталап өтіп, сұрақтарға тағы да жауап береді.
Оқытудың бұл түріне негіз болған оқу бағдарламасы оқу материалын, оны меңгеру барысындағы оқушының іс–әрекетін, тексеру түрлерін бір тәртіппен ретке келтіреді.
Бағдарламалап оқытудың үш принципі бар: сызықты, тармақты және аралас. Сызықты бағдарламада оқу материалы бірізділікпен беріледі. Тармақты бағдарламада әр оқушы керекті тармаққа өтіп, қайтадан оқып, қосымша түсініктеме алып, қатені жойып, негізгі сызыққа қайтып оралады. Мықты оқушылар негізгі сызықпен жүрсе, әлсіз оқушылар тармақтарға кіру арқылы нәтижеге жетеді. Аралас бағдарламада қиын тақырыптар тармақтарға бөлінеді, басқалары сызық бойынша орналасады.
Бұл оқыту машинасыз және машиналы болып екіге бөлінеді. Машинасыз бағдарлама оқыту үшін арнайы оқулықтар, перфокарталар пайдаланылады, негізгі деректер көзі қағаз болады. Оқу нәтижесі біраз уақыттан соң бағаланады. Соңғы кезде машиналы бағдарламалап оқыту үшін компьютер кең қолданылуда. Тапсырмалар, мәтіндер, сұрақтар, жауаптар дисплей дидарында жазылып, сол мезгілде бағаланып тұрады.
Оқу бағдарламасы оқыту алгоритміне негізделген. Алгоритм – дұрыс жауапқа жетелейтін бірізді ақыл – ой және оқу іс–әрекеттерінің жүйесі. Білім мен біліктерді толық меңгеру үшін алгоритм оқушыларға оқу әрекетінің құрамы мен орындау тәртібін белгілейді. Оқу бағдарламасын құрастырудан алдын–ала оқу барысын басқару үшін алгоритм жасалынады. Алгоритм сапасы компьютерлік оқытудың сапасына тікелей ықпал жасайды. Сондықтан, компьютерлік оқытудың сапасы оқу бағдарламасы мен техника сапасына тәуелді.
Бағдарламалап оқытудың күшті жақтары:
– оқу материалының бөлшектенуі,
– оқушының белсенді өзіндік жұмысы,
– тұрақты тексеру,
– оқыту қарқыны мен оқу материалы көлемінің даралануы,
– техникалық оқыту құралдарын пайдалану.
Бағдарламалап оқытудың кемшіліктері:
– бағдарлама жасауға көп уақыт, күш,
– мектептегі компьютерлердің саны мен сапасы жеткіліксіз.
Оқытудың компьютерлік технологиясы
Мақсаты:
ақпаратпен жұмыс істей білуді қалыптастыру және қатынас қабілетін дамыту;
жеке басты “ақпараттық қоғамға” даярлау;
балаға меңгергенінше оқу материалын беру;
зерттеушілік білігін және оңтайлы шешім қабылдай білуін қамтамасыз ету.
Тұжырымының ерекшеліктері:
оқыту-бұл оқушының компьютермен қатынасы;
баланың жеке қасиеттеріне қарай компьютерге бейімдеу;
оқытудың диалогтық сипаты;
баланың компьютермен жұмысы; субъект-субъект, субъект-объект, объект-субъект, ретінде жүзеге асуы;
Мазмұны мен әдістерінің ерекшеліктері:
информатика мен есептеу техникасының негізгі ұғымдарын білу;
компьютерлік техниканың принциптерін, құрылымы мен атқаратын қызметінің мүмкіндіктерін білу;
негізгі операциялар жүйесін білу және оның негізгі командаларын орындай білу;
қазіргі заманғы бағдарламалармен (Norton, Comamander, Windows) жұмыс й білу;
ең болмағанда бір мәндік редакторлармен жұмыс істеуді игеру;
компьютерлік технология компьютердің жадына жазылған педагогикалық бағдарламаларға негізделеді. Білім беру мазмұны компьютерлік ақпараттың орта көлемінде болады.
Әдістері:
оқу үрдісін сынып, пән көлемінде ұйымдастыру;
сыныпта белсенділік туғызу;
оқушыларды жеке байқау;
жеке жұмыс істеу;
жекелеп көмек көрсету – негізгі операциялар жүйесін білу және оның негізгі командаларын орындай білу.