Мектеп психологиялық қызметінің мазмұны

Мектеп психологиялық қызметінің мазмұны.

Пстхологиялыққызметі ұйымдастыруға үлгіболатын моделделдер. Мектеппсихологиялық қызметініңмақсатфы мен міндеттері.Балаға психологиялықкөмек көрсету міндеттері мен салалары.

Білім беру саласындапсихологиялыққызметті ұйымдастырудыңғасырданасатынтарихыжәнемолтәжірибесібар. Көптеген елдерде бұл қызметөткен ғасырдыңбасындапайда болып, табыстыдамып келе жатыр. Білім берусаласындағыпсихологиялыққызметтіңдамутарихын және қазіргіжағдайын Р.Б.Радианов, И.А.Соколова, З.А. Малькова және т.б. ғылымдар зерттеген. Жеке тұлғаерекшеліктерін,психологиялыққасиеттердіңсандық және сапалықкөрсеткіштерінзерттеунәтижелерінмектептәжірибесіндеқолданудыұсынды.

ӨткенғасырдыңбасындаФранциядаА.Бинежекелік қасиеттердізерттеумәніндебірнешемақалаларжариялады. Ол1905 жылыпсихологиялықзертханағаұйымдастырыпталапкердіңинтелектуалдыққабілетінзердттеужұмысынжолға қойды. Биненің жүргізгензерттеулерікөптеген ғалымдардықызықтырып психологиялық қызметтіұйымдастыруғаұйытқы болды. 1908жылы БостонқаласындаФрэнкПарсонсмамандыққабаулубюросынашты.Олосыбюро қабырғасындакөпжылжүргізгентәжірибесінқорытындылай келіп,мамандықтытаңдап алу үшінәр адам үшнәрсеніжақсы білуіқажетекенінкөрсетті.

Олар: 1) өз қабілетіменмүмкіндіктерінжәне оныңтабалдырығынбілу; 2)Таңдаған мамандығыбойыншажұмысжағдайыментанысыпол қызметтіорындауүшінқандайқасиеттер керекекенінанықтапжалақысыболашағыөсу жолдарыбілімін жетілдірукөздерітуралытолықмағлұмат алу; 3) әр баланың арманы менмүмкіншіліктерінбір-бірінесай келуін бағалау.

Осы бағыттарда анықталғанмағлұматтардыбір-біріменсалыстыра таңдаунәтижесіндеп сихолог әр балағаболашақ мамандығынанықтауытуралыөз кеңестерінбереді.

Көп ұзамайАңглиядаЦирилБэрт, АҚШдаАрнольдГессельмектеп қабырғасындабалаларғажәне олардыңата-аналарынапсихологиялық көмеккөрсетуісіне кірісті. Осы бастама кейіннен “Гайденсқызметі ( гайд- көмек көрсетужетелеудегенмағынаныбілдіретін сөзденшыққан)деп аталып, қазірге дейінбілім беружүйесініңүлкенбірсаласыболыпдамфып келеді.Ірі мектептедебірнеше психологқызмет атқарады.Сондықтан оныбригададеп атауға болады. Психологиялыққызметтіұйымдастырутобыөз іс-шараларынбірнешебағыттаұйымдастырады жәнеөзініңалдына келесіміндеттердіқойып отыр :

— балаларға мектекпке дейіенгіөмірден оқушыміндетінатқаруғакөшуінекөмек көрсету:

-мек тепке оқу паралелдерінанықтап алуғаықпал жасау:

— оқушыларды болашақотбасыөмірінедаярлау.

Қазіргі кездекөптеген елдерпсихологиялыққызметтімектепқабырғасындажәнеәлеуметтікортадаұйымдастырып,психологиялық қызметкөрсетудәстүрікеңіненқалыптасып келеді.Психологиячлыққызме т ертеқұрылғанмемлекеттер тәжірибесінжан-жақтызерттеудіңмән-мағынасыөтетереңболыпотыр.Олардақалыптасқанұйымдастырутүрлерін жәнебұлжұмыстыңмазмұнынзерттеу негізіндекөптеген е лдерөз мектептерінде психологиялыққызметтіұйымдастырумақса тымен міндеттерінанықтап алып ожтыр .

Бізді ң елде білім беружүйесіндегіпсихологиялыққызметтіңмақсаты менмазмұнын анық тауғаРесейБалтықжағалауындағымемлекеттертәжірибесімолмүмкіндіктауыпберуде.Сондықта,н осы мем лекеттердіңтәжірибесінтеориялықжәне әдістемелікқұралдарынтереңжәнежан-жақтыталдау ү свтін деміз.

Психологиялық қызметтіңмақса ты -ба ла дамуындағыәр кезеңдегіжан дүниесініңерекшеліктерінанықтап алыполардыңөз-өзінеқоршаған ортағадеген көзқарасыныңқарым-қатынасмәдениетінің қалыптасуынажетекшілікжасау.Бұл мақсат келесімінджеттерарқылынақтыланады.

Психологиялыққызметтіңміндеттері.

-психологиялық жәнеәлеуметтікпсихологиялықтұрғыданқиын дықкөріпжүргенбалардыңпроблемаларынанықтап оларғадеркезіндекөмек көрсету.

-оқушыларды мектеп табалдырығынаттаған күнненба стап оныбіті ргеніншежетелеп,сүйенішболыпжүру:

-проблемасыбар балалардыжан-жақтызерттепонытуғызғансебебінанықтаужәнетүзету-дамытужұмыстарынжүргізу:

-дамуындаауытқуыбарбалалардыңпсихологиялыққасиеттерінөңдеуүшінпсихологиялықтренингтерұйымдастыру:

-оқу тәрбиежұмысынағылымижетғекшілікжасапәроқытушыныңата-аналардыңпсихрологиялықпедагогикалықбілімінжетілдіружәнебіліктілігінарттыружұмысынұйымдастыру.

Осыанықталғанміндеттердіорандаут.б.өмір барысындатуған шиеленісжағдайлардыдұрысшешуүшін психологтар әрадамғасүйеніш болып бағыт-бағдарберіп отыру қажет. Қащзақстанда мектеппсихологіендітағайындалыпөз жұмысын атқаруға жаңа ғанауниверситет бітіргентәжірибесі таяз жасмамандар кірісті. Дегенменоларжұмысмазмұнынанықтап алуүшінізденіс үстінде.

Психологиялыққызмет моделінқалайқұру қажет екенін анықтапалу оңай емес. Бұл мәселенідұрыс шешу үшінбұрынғы кеңесмектептеріндепсихологиялыққызметтіңмазмұнынанықтағандар. Н.Р. Битянова, И.В. Дубровина, А.И . Прихожанұсынғанүлгілерді қолдануға немесебасқаелдердеқалыптасқантәжірибені үлгіретіндеқолдана отырып мектепқалыптасқантәжірибеніүлгіректіндеқолданаотырып мектеппсихологі қызметінкелесібағыттардаұйымдастыруға болады.

-психодиагностикалық жұмыс.

-психопрофикалықжұмыс.

  • психологиялық кеңес беру.
  • Психокоррекция жүргізу.
  • Ата-аналарға психологиялықпедагогикалықбілімберу жәнебіліктілігін арттыру:
  • Психоло
  • Гиялық қызметкөрсету жүйесіқызметін насихаттау:
  • әлеуметтік дисперчерлікқызмет көрсету:
  • педагогикалық қызмет кө рсету.

Осыаталған бағыттардағыіс-шаралар бір-біріменұйлесімдіұйымдастырылуынакепілдік болатынмақсат пен міндеттержоғарыда көрсетілген.

Мектеп оқушыларынакөпшілікке жүйелітү рдепсихологиялыққызмет көрсетуүшін ол обьекттуралыпсихологтолық мағлұматалуы қажет. Бұлмаұлұматпсиходиагностикалықзерттеу барысындажиналады.Оқутәрбие жұмысы барысында психологиялық зерттеу әдістерінқолдана отырып оқушылардыңтаным процестеріндамудеңгейіжекелікқасиеттерініңқалыптасуаыоқушылар меноқытушыларарасындағықары-қатынастыңқалыптасуыталданыпәр балаға қандайжәрдемкерек екендігіннақтыанықталады. Психологиялық қықзметмазмұнынанықтау үшінбұлжұмыстыңмақсат міндеттерінесүйене отырыпоның барлықжоғарыдакелтірілгенсалалары бойынша іс-шаралартізімінтолық жүйегекелтіпжұмысжоспарындакөрсету қажет.Жоспарлар ды жасауүлгілері осы кітаптыцң жетіншітарауындаберілген.