Кадр саясатының негіздері

  1. Кең мағынадағы кадр саясаты— бұл ресурстарын фирманың стратегияларымен сәйкестендіретін ережелер мен нормалар жүйесі.

Тар мағынадағы кадр саясаты – бұл қызметкерлер құрамы мен ұйымның өзара қатынасындағы тілектер мен шектеулердің нақты бір ережелерінің жиынтығы.

Кадрлар стратегиясы (қызметкерлер құрамын басқару стратегиясы) — бұл қызметкерлер құрамымен жұмыс істеудің ережелері мен мақсаттарының, негізгі принциптерінің, ұйымдық стратегияныңнақтыланған типтерінің, ұйымдық және кадр потенциалының, сонымен бірге кадр саясаты типінің өзгеше жиынтығы.

  1. Ұйымда қабылданған нормалар мен ережелерді сезінушілік деңгейі бойынша кадр саясатының мынадай типтері болады:

пассив — нақты кадр бағдарламасы жоқ, дау-дамай жағдайларында жұмыс жедел әрекет ету арқылы жүреді;

реактивті — орта мерзімді болжамдау жоқ, дау-дамай жағдайында бақылау және диагностика бағдарламалары бар;

алдын алу — жағдай дамуының болжамдары негізінде құрылады; қысқа және орта мерзімді болжамдар бағдарламасы болады, бірақ мақсатты жоспарлау бағдарламасы болмайды;

белсенді — қысқа, орта және ұзақмерзімді мақсатты бағдарламаларға негізделеді. Мүмкін болған болжам варианттары:

парасатты кадр саясаты — жағдайдың сандық және сапалық талдауға негізделген;

авантюралық кадр саясаты (соқыр тәуекел ) — жағдай дамуының дәйекті болжамы жоқ, қызметкерлер құрамымен жұмыс бағдарламасы эмоцияларға байланысты құрылады.

қызметкерлер құрамымен жұмыс істеуде басым бағыт- бағдар бойынша кадр саясатын мынадай типтерге бөледі:

меншікті персоналға бағыт-бағдар — жабық кадр саясаты: жаңа қызметкерге қызметтік өсудің барлық деңгейлерінен өтуі керек;

сыртқы персоналға бағыт – бағдар — ашық кадр саясаты: жаңа қызметкер ұйымға келіп өзінің біліктілігі мен жұмыс тәжірибесіне байланысты кез-келген лауазымды алуы мүмкін.

  1. 3. Кадр саясатын құруда мынадай негізгі кезеңдер атап көрсетіледі: нормалау, бағдарлау, персоналды бақылау.

Нормалау кезеңінің мақсаты персоналмен, ұйымның мақсаттарымен, стратегиялармен және оның нақты даму кезеңімен, жұмыс істеу мақсаттары мен принциптерінің келісуі болып табылады.

Бағдарлау — бұның мақсатыы бағдарламалау: кдрлар жұмысының мақсатқа жету жолдарының, қазіргі жағдайды ескере отырып нақтыланған және келешекте өзгеруі мүмкін болған бағдарламалардың өңделуі.

Персоналды бақылау мақсаты кадрлар жағдайының болжамдау мен диагностика процедураларының өңделуі:

кадр потенциалы жағдайының идикаторларының бөлінуі;

кадрлар шараларының тиімділігінің бағасы;

ағымдағы бақылау.

Персоналды басқару мынадай бірізді міндеттердің жетістіктеріне бағытталған:

ұйымның құрылуы кезеңі:

ұйымдастыру жобасының дайындығы: ұйымдастыру құрылымының жобалануы,персоналға қажеттілік есебі; аймақтағы кадр жағдайын талдау;

кадрлар құрамының құрылуы: кандидаттарды іріктеу белгілерінің қалыптасуы мен әрекетінің анализі;

кадрлар саясатының принциптері мен жүйелерінің өңделуі: кадрлар шараларының жоспары мен кадрлар саясатының қалыптасуы;

кадрлар қызметінің өзінің құрылуы; кадрлар деректерінің қолданылуы, сақталу және жинау жүйесін өңдеу;

ұйымның қарқынды өсу сатысында:

конъюнктураға байланысты жүйенің өзгеруіне ұйымды дайындау — жаңа бөлімшелердің құрылуы; тұрақты клиенттермен ұзақмерзімді байланыс жасауды қамтамасыз ету; ұйымның имиджін құру;

жаңа персоналды тарту;

бірлескен мәдениеттің жойылуына қарсы тұру;

тұрақтану кезеңі:

қол жеткізілген деңгейді ұстап тұру және сонымен бірге кадр саясатына жұмсалған шығынды тиімді етуге, жетілдіруге ұмтылу;

өзгерістерге болған қарсылықтарды жеңу;

ағымдағы кадрлардың міндеттерінің қамтамасыз етілуі;

басылу сатысы ( дағдарыс жағдайы ):

дағдарысты және оның себептерін дер кезінде анықтау;

дағдарыстың алдын алу;

алдын алу мүмкіндігі болмаған жағдайда дағдарыстың салдарларын жеңілдету және оны жеңу.