- Сабақтың оқу – тәрбие жұмысының мақсатын жоспарлау бағасы:
- Оқыту,
- Тәрбиелеу,
- Оқушылардың ақыл-ойын, ерік, сезім және танымдылық үрдістерді дамытуы.
- Сабақ мазмұнының психологиялық-пеагогикалық бағасы:
- Оқу материалының психологиялық сапасы ( сурет немесе түсіндіру, олардың көрнекік, нақтылық, абстрактілік, талап қорытындылау дәрежесі ).
- Оқушылардың танымдық іс-әрекетінде осы тақырыптың қабылдауы қай жағынан белсенді түрде қажет ( бейне немесе сөздік-логикалық есте сақтауы, абстрактілік ойлауы, елесі ). Қандай сезімдер тууы ықтимал?
- Берілген оқу материалдар оқушылардың танымдық іс-әрекет барысында жас ерекшелікгіне, өмір тәжірибесіне және білім деңгейіне сәйкес келе ма?
- Меңгерілген білім мен біліктіліктің мазмұндылығын, түйінін мұғалім қалай бөле алады?
- Оқушылардың жас ерекшелігін ескере отырып,қиын тақырыптарды қабылдауына мұғалім түсініті, қызықты, айқын,әрі қарапайым жеткізу, көрінекті мысалдардың, аналогияның, салыстырудың болуы ( көрнекі құралдарды пайдалану, өмір мен байланыстыру және т.б. ) қалай жүреді?
- Берілген материалдық тәрбиелік мәні ( моральдық, эстетикалық, дін т.б ) неде?
- Оқу материалының тәрбиелік мүмкіндіктерін мұғалім қаншалықты орнықты анықтайды.
- сабақта оқушылардың танымдық іс-әрекетін басқарудың әдістері мен құралдары.
4.1 Зейінді ұйымдастыру:
- Сабақтың барлық кезеңінде есте сақтауды ұйымдастырудың жолдары ( сабақта оқушылардың ырықсыз көңіл бөліуіне, назар аударуына үндеу жасау, іс-әрекеттің қажеттілігін көрсете білу, нақты мақсатты қоя білу).
- Сабақ барысында зейіннің түрлері және олардың кейбір оқушылардың бойынан көрінуі.
- Оқушылардың назарын бір іс-әрекееттен екіншісіне аударуды ұйымдастырудың тәсілдері.
- Мұғалім ұсынған іс-әрекеепттің қандай қиын түрі болсада, оқушылардың назарын аударуға талап қоя білуі,әрі бұл жағдайдан қалай шықты?
- Қабылдауды ұйымдастыру және оның ерекшелігі:
- Оқушылардың қабылдау объектісі не болып табылады ( мұғалімнің сөйлеуі, кітаптың мәтіні,әртүрлі көрнекі құралдар)?
- Көрнекі құралдарды қолдануы, олардың сабақтағы қызметі.
- Материалды қабылдау тиянақтылығы.
- Ес және оның дамуы:
- Сабақты әр кезеңінде оқулардың есте сақтауына мұғалімнің арнайы үндеу жасай білуі.
- Сабақта естің қай түрі жиі байқалады?
- Сабақта мұғалім есте сақтаудың ең тамаша қандай тәсілін қолданады?
- Оқушылардың ойлау іс-әрекетінің белсенділігін артыру:
- Мұғалім оқушыларға ғылыми түсінікті қалай қалыптастырады?Осыған орай көрнекі құралдарды қалай қолданылады?
- Түсініктерді бір-бірімен қалай байланыстырады, әрі қандай пікір қалыптастырады?
- Түсініктер мен пікірлері оқушылардың меңгеруіне мұғалім қандай жолдарды( индуктивті немесе дедуктивті ) таңдады?
- Мұғалім оқушылардың түсініктері мен пікірлерді меңгеруіне қажеттілікті тудыра білді ма?
- Сабақта түсініктерді меңгерудің деңгейі, түсінікерді анықтау барысында жіберілген қателіктер
- Оқушылардың өзінің шығармашылық ойының белсенділігі.
- Ұжымдық таным іс-әректінің ұйымдастыруы.
- Сабақта репродуктивті және шығармашылық елестің белсенділігі.
- Мұғалім оқушылардың жеке ерекшеліктерін қалай ескереді.
- Мұғалімнің кері байланысты ұйымдастыруы:
5.1 Мұғалім сабақтың қай кезеңінде (сұрақ-жауап, жаңа материалмен таныстыру, пысықау барысында), қандай мақсатпен оқушыларға сүйенеді(сұрақ қойды)?
5.2 Сабақта оқушылардың меңгерген білім деңгейін анықтауы.
5.3 Кері байланыс тек бақылау мен ғана шектелмей, үйрету ерекшелігі болады ма?
5.4 Сабақта оқушыларға қойылған бағаларды қалай қабылдады, әрі оларға қалай түсінік береді
5.5 Оқушылардың берген жауаптарының ерекшеліктері мұғалімнің әрекетінде, сөзінде ескеріді ме?
- Мұғалімнің тәжірибелік ықпалы:
6.1 Оның сыртқы келбеті, сөйеу, әрі оқушылармен қарым-қатынас үлгісі. Сабақтағы эмоциялық жағдай.
6.2 Оқушылардың құнды ерікті ар-ұждандық қасиеттерін қалыптастыруға мұғалімнің талап қоя білуі және оқушылардың осы талапқа көзқарасы әсері.
6.3 Сабақта қолданған тәсілдер мен әдістердің тәрбиелік маңызы.
- Үй тапсырмасының көлемі, ерекшелігі, жекедаралығы.
- Сабақ мақсатына жеткендігі жайлы қандай психологиялық көрсеткіштер арқылы нақтылауға болады.