Психологияны оқытудағы жетекшінің рөлі

Психолг ісінің маңызды бір функциясы – психологиялық ағарту жұмыстары. Психологиялық ағарту жұмысының негізгі мақсаттары ретінде:

Психология жеке тұлға ретіндегі қарым-қатынасы, іс-әрекеті, өзін-өзі білімдендіруі әсіресе оқу және тәрбиесімен танысу

Оқу тәрбие орталығы бойынша пополуляризациялау, жаңа психологиялық нәтижелерін талдау.

Психологиялық білімнің қажеттілігі және оны әрекетін өмірде қолдану.

Ағарту жұмысы мынандай формада болуы мүмкін: ғылыми – атақты лекция, әңгіме семинар, көрме, психолог ғалымдардың кездесуі. Ағарту жұмысын жүргігу кезінде оның кейбір ұсынылатын ақпаратты жіне оны жүргізуде қолданылатын әдістерді есепке аулу керек:

Ақкөңілдік яғни психологиялық білімін шын жүрегімен бөлінуі.

Аудиторияда жас және дербес ерекшеліктерін ескере отырып жұмыс формасын, жұмыстыңдамуы , әдісі.

Ғылымилығы.

Мақсаттың бағыттылығы.

Жұмыс жүргізу студенттің ата-ана , мұғалім сонымен қатар басқарма бастықтары, сауда қызметкерлері және басқа категория өкілдерімен перспективалы болады.

Ата- ана мен жұмыс. Ағарту жұмысының мақсаты:

  • Психологияның даму заңдары, баланың дамуы, баланың тәрбиесі, процесстер туралы білім беру.
  • Баланы түсіну және тіл табу.
  • Ата- аналары балаларын қадағалап, олармен жұмыс жасауы.

Ата-аналармен сапалы жұмыс әрекетінің бірі- психологиялық лектория ұйым.Қазірде бүл әдіс ескерілген.Лектория бұл лекция циклі емес. Оның мазмұны теориялық және практикалық бөлімдерінен тұрады. Теориялық білім: ғылыми танымал лекциядан тұрады, оны профисионалды психолог оқиды.Мұндай лекцияға қойылатын талаптар тыңдарманға қажетті және қызықты мазмұны. Н.В.Самаукин көрсеткен лекциялардың кемшілігін, артықшылығын психолог байқап, өз пікірін қосу керек.

Ұзақ теориялық мазмұнын мысалдар арқылы көрсету керек немесе теориялық негізі жоқ тек қана кеңес беру.

Әрекет ситуция мен ойлаймын деген сияқты өз атымен жауап беру керек.

Материал жас ерекшелік, даму дәрежесі, профиссионалдың ерекшелігі, аудиторияға қызық мәнерде болу керек. Ата-аналар аудиториясы психологқа қиындықтар келтіруі мүмкін. Кейбір ата- аналар психологияны түсінбейді. Мұндай ата-аналар үшін не істесе де дүрыс, ол пікірінен қайтару мүмкін емес .Бұл тәжіриебені және үлкен даярлықты талап етеді. Қиындықтар психологиялық заңдылықтармен байланысты болуы мүмкін. Ата- аналармен жұмысты дөңгелек стол арқылы өткізген дұрыс. Лектормен қарым-қатынаста болады.

Практикалық сабақ. Практикалық сабақсыз лектория формальды болады.Көп кезде ата- аналар лекцияны тәжірибе жүзінде оны түсінуге , терең жүйелі, тұжырымдау үшін арнпайы жобаны күтеді.Ондай форма практикум – бұл ата- аналар өміріне қиындық туғызатын ситуацияларды шешуде қолданылады.

Типтік сабақ: Сұрақтарды ата-аналардан алдын ала алып, жауап тауып айту керек.

Тренингтер – ең танымалы қарым-қатынас тренингі. Олар қызық және пайдалы.

Диагностикалық сабақ: бұл ата аналарды байқау және қадағалауды талап етеді.Бұл жағдайда бақылау тренингін өкізуге болады.

Ата-аналар лекториясы әртүрлі деңгейде болады.Себебі өз балаларын түсінбейтін ата-аналарда бар.Мұндай ата-аналарға консултация қажет.Бақылауға кейбір ережелерді кірістіреміз

Консултация жеке немесе бір бөлмеде өтуі, ешкім кедергі бермеу керек. Көп ата-аналарға консултация белгілейміз.

Жақсылық тілеу – сенімнің ең негізгісі.

әңгіме соңы.

Келесі кездесуді жоспарлау.

Мұғалімнің жұмысы: психолгиялық лектория.Мұғалімдер жұмысында ағарту жұмысы продуктивті жүреді.кейде мұғалім актуалды емес немесе профссионалды қатынасы аз лекцияларға қатысты.Сондықтан мақсатқа бағытталған мұғалім лекциясы проблемалы болып келеді. Ол тәжірибе және практикалық сабақ болып жарты немес бір жылға бекітілуі мүмкін. Сондықтан бастауыш сынып және орта сынып мұғалімдерін жеке-жеке оқыту керек.. Лектория тақырыптары мынандай.

Жеткіншек жас кезіндегі қиыншылықтар.

Кіші мектеп жасындағы балалардың проблемасы.

Мұғалім комуникативті мәдениетін жоғарылату.

Қазіргі таңда әртүрлі ойындар мен рөдік ойындар кең тараған.Бұл мұғалімнің жұмысын сапалы және пайдалы формада болуы мүмкін. Сонымен қатар психологиялық әдебиеттерге ғылыми практикалық конференциялар және семиарлардың да өз септігі бар. Оқушылармен жұмыс факультативті лекция, психологиялық кешендер, КВН, ғылыми практикалық конференциялар, баспасөз т.б. болуы мүмкін.