Жалпы педагогикалық процестегі экономикалық, эстетикалық, физикалық, еңбектік, адамгершілік тәрбиесінің міндеттері мен мақсаттары

Эстетикалық (әсем) істер — арнайы бағыттағы тәрбие жұмыстарының жалпы атауы, мақсаты — өмірге эстетикалық қатынас баулу: еңбекке, қоғамдық іске, табиғатқа, өнерге, өз қылығына деген қатынасты таныту. Бұл тәрбиенің басты міндеті – эстетикалық түсінік, баға, талқы, қажеттік, таңдау және қабілет дамыту.

Эстетикалық тәрбие тұлғада әсемдік сезімін дамытады. Адам әсемдікті сезінуден, өз өмірін сұлулық заңымен құруға ұмтылады. Эстетикалық тәрбие адамгершілік, ақыл – ой, еңбек және дене тәрбиесімен тығыз байланысты.

“Эстетика” термині гректіњ “эстезис” – сезімталдыќ деген сµзінен шыќќан. Б±л сµзді алѓаш рет неміс µнертану ѓалымы Баумгартен ѓылыми атау ретінде енгізді.

Эстетика категориясыныњ ењ негізгісі – єдемілік, єсемдік категориясы. Єсемдік – б±л µмірдіњ µзі, б±л табиѓат жєне адам ќарым – ќатынасы мен оныњ ењбегініњ жемісі.

ТІ дене шыныќтыру баѓытындаѓы маќсаты дене саулыѓы жєне тєс с±лулыѓы тєрбиесі міндеттерінен туындайды. Олар:

1) Дене шыныќтыру, оќушыларды салауаттылыќќа даѓдыландыру, д±рыс µсуіне кµмектесу;

2) Спорт – дене тєрбиесі білімдерін мењгерту;

3) Ќозѓалыс даѓдылары мен біліктерін дамыту.

4) Ќозѓалыс сапасын дамыту (к‰ш, ептілік т.б.);

5) Адамгершілік ќасиеттерді тєрбиелеу (ерлік, т±раќтылыќ, тєртіп, ±жымшылдыќ);

6) Эстетикалыќ ќасиеттерді ќалыптастыру (дене т‰зулігі, ж‰ріс – т±рыс мєдениеті);

7) Дене шыныќтыру мен спортпен ‰немі айналысуды єдетке айналдыру;

8) Гигиеналыќ даѓды мен ептілікті ќалыптастыру.

Ќазіргі кезењде экологиялыќ апат ќаупініњ алдын алатын, жедел табиѓатты ќорѓау ж±мыстарын ж‰ргізу кµкейкесті проблемалардыњ бірі болып т±р.

Экологиялыќ ТІ негізі — табиѓатты ќорѓау ниеттерін тєрбие ж‰зінде іске асыру. Б±л істіњ кµзі адам µмірініњ бастауы – жер, су, ауа, ањ, µсімдік.

Қазіргі экономикалық және қоғамдық даму кезеңі тұлғаға жоғары талаптар қояды:

1)Еңбекті маңызды қоғамдық борыш ретінде бағалай білу;

2) Барлық жұмыс түрлерінің маңыздылығын тану, еңбекті және оның нәтижесін құрметтей білу;

3) Еңбекте үнемі белсенділік, жаңалық, шығармашылық таныту;

4) Ой – сана және дене күші деңгейіне қарай еңбек ету қажеттілігін іштей түсіну;

5) Еңбекті ғылыми ұйымдастыру принциптеріне сүйене жүргізу;

6) Еңбекке адам өмірінің негізгі қажеттігі ретінде қарым – қатынас жасау.

Еңбекке психологиялық дайындық ТІ жүйесінде қалыптасады, ол келесі міндеттер негізінде шешіледі:

  • еңбек мақсаты мен міндеттерін түзету;
  • еңбек мотивтерін тәрбиелеу;
  • еңбек дағдылары мен біліктерін қалыптастыру.

Еңбек тәрбиесі процесінде алған білім, ептілік және дағдылардың негізгі мақсаты немесе педагогикалық істің соңғы жемісі емес, ол тұлғаның басты қажеттігі — еңбек ету қабілетін дамыту құралы.

Еңбек ТІ – нің белсенді бағыты сынып жетекшісінің өз жұмыс тәжірибесіне байланысты мектеп тәжірибесіне көптеген жаңа жұмыс формалары енуде. Олар: еңбек вахтасы, еңбек мерекесі, жасалынған заттар көрмесі, тазалық сақтау, гуманитарлық көмек, мектепті көгалдандыру, қолөнершілер сайысы, жақсылық жасау аптасы, көңілді ұсталар қаласы, еріктілер жұмысы, қамқоршылық көмек, ниеттілер көмегі, еңбек десанты, мектеп жөндеу бригадасы және басқалар.