Педагогикалық технология

Тақырыптың жоспары

  • Технология туралы ұғым
  • Технологияның артықшылықтары
  • Өндірістік және әлеуметтіктехнологиялардыңайырмашылықтары

Технология дегеніміз — өнім алуүшін оғанкеректі материалдардыөңдеуәдістеріжәне өнімшығаруғакеректі жүйеліпроцесс.

Кез-келген технологияның (өндірістік, әлеуметтік) негізгі бөлігі-түпкі нәтиженімұқият анықтау және оғанқалай да жету.

Процестіңжобасыжақсы болса,шығарылатын өнімінің қандайболатындығыанықталса, оны жасауқұралдары белгіленсе, жағдай жасалса, ондай өндірістікжәне әлеуметтік саладағы процестер «технология» деген атауға ие болады.

Технологияның артықшылықтары. Әдістемегеқарағанда технологияныңартықшылықтары көп.

Біріншіден технологияда түпкі нәтиже дәл анықталады. Дәстүрліпедагогикадамақсатқажету жолдарыанық болмайды. Технологиядамақсат негізгіболғандықтан оны дәланықтауға мүмкіндік бар.

Екіншіден мақсат диагностикағасүйеніп қойылғандықтан, оған жету үшін істелетін жұмыстардың нәтижесі обьективтікәдістер арқылы тексеріледі.

Үшіншіденмұғалімдайындықсызоқытупроцесінжүзеге асыра алмайды.

Төртіншіден әдістемедесабақ жоспарлары – мұғалімнің жоспары, оқытупроцесінде жұмыс істейтін мұғалім. Алтехнологияда оқушылардың оқу іс-әрекетінің түрлері жәнемазмұны көрсетілгенжоба жасалады. Әдістеме бойыншаәр мұғалімсабақ жоспарын өзінше жасайды, демексабақта оқушылардыңіс — әрекеті де түрлішеұйымдастырылады.

Өндірістік және әлеуметтік технологиялардыңайырмашылықтары. Технологиялар өндірістік және әлуметтік депекіге бөлінеді. Өндірістіктетабиғишикізаттарды (мұнай, ағаш т.б.) өңдеу технологиясынемесе одан алынған өнімдер жатады.

Әлеуметтіктехнологиядаадаммен жұмыс істеліп, оның басты бір немесе бірнеше қасиеттері өзгертіледі. Әлеуметтіктехнологияғаоқушылардыоқыту технологиясын жатқызуға болады.Әлеуметтіктехнологияның өндірістіктехнологиядан көп айырмашығыбар.

Басты айырмашылығы өндірістік технологияның нақты жүйелі операциялардантұруында. Бір жерде өзгеріс болса, іс-қимылдардың орындарыалмастырылып, нәтиже төмендейді.

Әлеуметтіктехнологияда, түрлішаралардыіріктеужақсы нәтиженіңкепілі емес, себебіадамғаодан басқа да жағдайларәсер етеді. Сондықтан әлеуметтік технологияға нақтыіріктелгенпроцестердіңжүйесі депанықтамаберуге болмайды. Әлеуметтік технологиядакері байланыс орасанзор рол атқарады. Мұғалімоқушылардыңдайындық деңгейлерін қайта-қайта тексеріп, оқу материалын меңгермейтіндермен қосымша жұмыс істеп, стандартты меңгертеді. Соныменбіз жаңа материалдытүсіндірумен бекітудің қайталантындығынбайқаймыз. Бірақ оқушылардыңбәрі емес, тек оқу материалыншала түсінгендерғана қайталайды.

Оқушылардұрыс түсінбегентақырыптар да қайталанады. Сонымен әлеуметтік технологияныұйымдастыружәне жүзегеасыру өндірістіктехнологияға қарағанда қиындау. Бірақ екі технология негізіненбір-бірінежақын. Екеуі де технологияны ұйымдастырушығабелгілі өнімбереді. Сондықтан «Әлеуметтіктехнология» ұғымын «Өндірістіктехнологияныңөндірістіктехнологияданайырмашылығыоның жүйесініңонша қатаң есемтігі,керібайланыстың (нашар жерді анықтаужәне сол жерде қосымшажұмыстар істеу болуында.

Педагогикалық технологияныңмақсаты. Қазіргімектептіңірі кемшілігімақсаттың жалпылама қойылуы. Түпкімақсат- адамдыжан-жақты және үйлесімдідамыту. Жақсы ұсыныс, бірақәлде де, мағынасы дұрыс ашылмаған. Мақсаттың оқыту мазмұныніріктеуге, педагогикалық процесті құруға ықпалы әлі де жеткіліксіз.

Мақсатбізіге керекті түпкі нәтиже, нәтижені көріп «Мақсатқа жеттік пе?» — деген сұрақтарғажауап беру. Мұндай мақсатты педагогикада «диагностикаарқылыоқушылардың білім, іскерлік, дағды деңгейлері және қабілетіанықталады, нәтижесінде оқушығатағы дақандайбілім,іскерлік, дағдылар беру кезектігі жоспарланады.

Технологияның кезеңдері:

  • Оқытудың мақсатын диагностика арқылы қайта тұжырымдау;
  • Жаңа мақсатқа жету кезеңдерін белгілеу;
  • Диагностика негізінде оқытудың жаңа мақсатын қою.

Технологиядаоқушыдақалыптасатынсапа, қасиет, іскерлік, анық суреттеледі.

Тексеруқұралдары арқылы оқушының сапасы, қажеттіліктері, іскерліктері, даму қалыптасу деңгейлері анықталады. Оқушының деңгейі бұрынғы деңгейімен салыстырылады, жаңамақсат қойылады.

Сонымен мақсат анық болмаса оқу процесінің жетілдірілуіне кедергі жасалады.