Тестілеу және ЕҰТ жүйелерінің электрондық нұсқалары

АКТ технологиясының дамуы нәтижесінен пайдаланып тестік әдістерді жобалауды үйрету.

  1. Біз жоғарыда айтып өткеніміздей қазіргі кезеңде білім берудің ең негізгі әдістерден біреуітест әдісіболып саналады. Тест әдісін құруда оқушыны пікір жүргізу қабілетін өсіру ең негізгі проблема болып саналады.

Ал бұл проблеманы шешу үшін педагогикада әр түрлі тест құру әдістері бар. Бұл тура тест құру әдісі.Бұл әдісте біз қойылған сұрауға нақты бір жауап жазып қалған жауаптарды баиланыссыз түрде жазаыз.

Мысалы: Бит деген түсінікне?

 1) Бұл ең кішіақпарат өлшем бірлігі.

2)Салмақ бірлігі.

3)Қашықтық бірлігі.

Егер де біз жауаптарды талдайтын болсақол кезде оқушы дереу тауып алады. Егер де біз осы әдіспенентесті құратын болсақ, ол жағдайда оқушының пікірлеу қабілетін өсіру проблемасын шала шешкен боламыз.

2) Сәйкес жауап әдісі –бұл әдісте сұрақтардың жауабын сәйкес түрде құрастырамыз.

 Мысалы: Бит деген түсінік не?

1) Ең кіші ақпарат өлшем бірлігі.

2) Ақпарат өлшемі.

3) Ең көп істелетін ақпарат өлшамі.

Егер де жауаптарды талдайтын болсақ ол кезде оқушы жауаптарды оқып міндетті түрде пікірлейді.

Ал, егер де тест сұрақтарының жауабын біз варианттарынкөбейтсек тағыда сұраулардың варианттарында көбейтсек оқытушы міндетті түрдеАҚТ-ны қолдануға тура келеді. Өйткені сұраулардың көбеюіменжәне оның жауаптарыныңварианттарының көбеюі оқушылардың талдау қабілеті қойылған сұраққа жауап бере алмай қалады.

Сондықтан АҚТ-ның қолдану қажетті болып қалады. Ең бірінші мұндай қолдауды компьютерденпайдаланамыз. Компьютердентест оқытуәдісінде пайдалануең алдыменен тест сұрақтарының базасынқұрып алуданбастаймыз. Мұндай базалар Access жүйелерінде амалға асырылады.Бұндай базаны Basic тілінде де,Pascal тілінде де, Delphi тілінде де құруға болады. Бірақта ең қиын мәселе сұрақжауап диалогын ұиымдастырудаблып саналады.Бірақта тест сұрақтарының базасын құрудаоқытушы ең алдыменбазаның негін топтарда сол базаларға тиісті жауаптарды шығарып алуалгоритмін жасау болып саналады. Тағыда сол базаға тиісті жауаптардың шығарып алу алгоритмі жасау болып саналады.

Тест әдісінен білім беру процедурасын автоматтандыруалгоритмдеупроблемасына келіп тақалады.Тәжірибедемұндай тесттерді автоматтандырукүрделі ғылымипроблема болып саналады. Тағыда бір поблемаоқтушыақпараттық технологиялардыбілім беруде қолдау процесіндебір проблема туындайды. Бұл проблма оқушылардыңсаны көптеу болып тест оқу шыларға компьютер арқылы жеткізілсекомпьютер қораптарына байланысты болып қалады.

Ал мұндай байланыснәтижесіндетестің базасын құру және бұл базадан бірнеше оқушпайдалануы бізге база құруда және басқа қосымша алгоритмдер жасаумен байланысты болады.Ол кезде бұл тестен пайдаланукезегін алгоритмге тура келеді.Мұндай алгоритмдерді жазу көбнесе математикқолдануменбайланысты.

Егер де бізге дайын алгоритмдер берілген болса мұндай схеманы білім беру процедурасына енгізу ешқандай қиыншылық туғызбайды.Тағы даайта кететінімізжалпытест базасынанпайдалану білім берунемесе оқушылардың пікірлеу қабілетін көтеруменен байланысты. Мұндай жағдайда оқытушағабілім беруде қосымша мүмкіншілік туындайды.Бұл қандай қосымша мүмкіншілік. Оқытушы тест әдісімен оқытушы тест процедурасынұйымдастырғанда ол сұраулардың берілу кезегін варияцияла мүмкіншіліктеріне ие болады. Варияциялаумүмкіншілігі дегеніміз- бір сұрауы белгілі бір кезеңдерден кейін тағыда берілуі мүмкін. Егерде оқушы сұраулардың жауабын жақсы білсе екінші ретте бұлсұрауға дәл жауап береді. Егерде бірінші ретте жауапты кездейсоқ берілген болса бұл жағдайда екінші сұраққада кездейсоқ жауап береді. Бұндай жағдай оқушылардың білімінің төмендігін көрсетеді. Бірақта бұл әдістің жаман жағы оқушыларды қалыпты үйретеді. Егерде оқушы қалыпты пікірлеуге үйренсе ол кезде оқушының фантазиясынан,олтест әдісіндебұндай проблеманы қайтіп жоюға болады, Оның бірден бір жолы сұрақтар жолын көбейту . егерде тест вазасы өте көп болса ондай жағдайда оқушының қалыпты пікірлеуі жойылады. Егерде тест жүйесі үшін бізде компьютер тораптары берілген болса оқытушы бастан қай сұрақтарды қандай кезеңнен қандай частытыда беру керектігін тест базасының құрамына қарай алдынан жоспарлаумүмкін. Бұл үшін оқытушы әр бір тест сұрағын сол білім беру процесінде қандай құнды роль ойнауыда білуі керек. Бұл дегеніміз оқытушы тест сұрақтарыныңмәнісін өте негізде түсінуі немесе білуі керек. Егерде оқытушы пәннің негізін жақсы білсе ол кезде тест сұлақтарын құрастыру кезінде және оның жауаптарын вариянттарын жобалағанда оқушының пікірлеу бағытын қай бағытқабұру мүмкіншілігін жақсы түсінейі. Мүмкіндігінше оқушыны қалыптаспағанпікірлеуге үйрету керек.