Психологияны оқуда тақырыптарға әдістемелік бағыт беру, біріншіден, лекцияны оқудың әдістемелік негіздері болып табылады. Лекцияның жан-жақты дайындалуы-оны жақсы оқудың тек әлеуетті мүмкіндігі ғана. Лекция, бұл-тыңдаушылардың көзінше жүзеге асатын әрекет болғандықтан, оның аяқталуына орай тыңдаушылардың сол ғылымды жақсы көріп кететіндері немесе онымен одан әрі шұғылданғысы келмейтіндері сол сәтте-ақ анықталады.
Жас оқытушыларға қажет кеңестер
- Кіріспе лекцияға аса байыппен қара.
- Алғашқы лекциядан бастап қатаңда, қайырымды да болып көоінуге тырыспа, өз өзіңізбен бол.
- Студенттердің курсты баяндауда жүйелі түсінулерінен қажетінше күш жұмсайды.
- Баяндау екпіні баяуда тезде болмауы тиіс, өйткені біріншісі өзіңді және тыңдаушылардың жартысынан көбісі жалықтырса, екіншісіне өзің де ілесе алмауың мүмкін.
- сенің лекцияңа деген студенттердің қызығушылықтарын асыра бағалама, бұл сенің лекцияғв келешекте жақсы дайындалуыңа кесірін тигізеді.
- Кешіккен студенттерді дәрісханаға жібермеңіз, әрине өзіңіз кешікпесеңіз.
- Пәніңді сыйламайынша, студенттер өзіңді де сыйлайды деп үміттенбе.
- Негіздерді түсіндіруде уақытыңды аяма; аз, бірақ терең оқы.
- Бірінші лекциядан бастап студенттерге олардың қолында тамаша жазбаның болатынын көрсет.
- Құштарлықпен беріліп оқыңыз. «Лектор жаймен ғана қалғып бара жатты, студенттер де одан қалыспады» деген жағдайға ұрынып қалма.
- Тек оқыма, әңгімелес.
- Сөз ойды басып озатындай тез, бірақ ойға да сөздерсіз жалығатындай жәй де оқыма.
- Бағдарламаны естен шығармай, еш кемшіліксіз құмартып оқы.
- Лекцияңа көз тастап, оған студенттік жазба мен баяндау құрылымын бұзбау үшін ғана қарайтыныңды көрсет.
- Мүмкіндігінше баяндалған мәселеге деген өз ойыңды атып отыр. Студенттердің кеше ғана оқылған мәселенің бүгінде қайталанып тұрғанын сезгендерінен жаман нәрсе жоқ.
- Емтихандағы кездесумен қорқытпа, бұл мүлдем тиым салынған әдіс.
- Дәлелдердің: тікелей, керісінше, құлықты сияқты үш түрі бар. дәлелдеудің үшінші түрін пайдаланғаншы, ештеңені де дәлелдемей қойғаныңыз жақсы.
- Бар немесе болған нәрсе жайлы ғана емес, болуы тиіс жайт туралы да айтыңыз.
- Баяндалған ақпаратқа байланысты мысал ретінде өте аянышты болса да күтпеген ойыңды келтіріп кет.
- Баяндалғанды суреттеуде, студенттерге жақын аймақтардан мысал келтір.
- Студенттерді оқу үрдісінің мүшесі етуге тырыс – пікірлерін сұра, шешімдер мен жауаптарды бірлесіп талда.
- Үлгерімі төмен баланы үштікке көтердім, ал озат оқушыны екпінді қатарына түсірдім деп төс қақпа.
- Білім шырағын жаға алмасаң да, студенттердің танымын арттыруға тырыс.
- Үздіксіз оқы, өйткені тек бар біліміңе ғана үйрететін боласың, ал оның аз екенін естен шығарма.
- Әрқашан жағдайдың қожайыны болыңыз; егер тыңдаушыларды сен меңгере алмасаң, олар сені меңгеретін болады.
- 150 адамнан тұратын студенттер тобының ішінен 1-2 адам ғана пәніңе қызығып 1-2 сұрақ қойса (онда да емтиханның алдында), босқа мейірленбе.
- Кездейсоқ жұмысты қауырт істеуге дағдыланба, ол әдетте ақауға әкеледі.
Профессор Ю.Г.Шнейдер, кеңестер мен ұсыныстарды ұстану әрқашанда мүмкін болмаса да, оған ұмтылудың қажеттігін ескертеді.