Тұлғаааралық қатынастағы кері байланыс

Ортақтасу барысында адамдар әртүрлі идеялармен, көңіл-күйлермен, сезімдермен, қызығушылықтармен алмасып түрады. Осының барлығын ақнарат деп қарауға болады. Бірақ адамдар арасындағы алмасуды техникалық қүралдардың ақпарат алмасуымен шатастырмау керек. Түлғааралык, коммуникацияның өзгешеліктері: кері байланыс, коммуникациялык. кедергілер, коммуникациялық ықпал, создік жоне бейсөздік дсцгей.

Түлгааралық қатынастағы кері байланыс

Ортақтасу барысында ақпарат бір адамнан (коммуиикатор ақпарат беруші) екінші адамға (реципиент — ақпарат алушы) тек беріліп-алынбайды, алмасады. Сондықтан, ортақтасудагы ақларат алысу -тікелей ары-бері ауысу ғана емес, бүл процестід негізгі мақсаты белгілі жағдайдың не мәселенің жалпы мағынасын анықтау, ортақ козқарасты белгілеу мен келісімгс кслу.

Осы міндеггі шешу үшін түлғааралық ортақтасу барысында кері байланыс механизмі қызмет етеді./ Бүл механизмнің мопі: түлғааралық коммуникацияда ақпарат»алмасу екі есе кобейеді, коммуникатордан реципиентке өткен ақпараттың ішкі мағынасымен қатар реципиент коммуникатордың ақпаратына, оның тәртібіне қалай қарайтыны, қалай бағалайтыны жонінде мәлімеггер беріледі.

Кері байланыс дегеніміз — коммуникатордың әрекетіне реципиенттің реакциясы туралы берілетін ақнарат. Кері байланыстың мақсаты — ортақтасу серігіне оның мінез-қүлықтары озгелер жағынан қалай қабылданып, сезіліп түрғанын түсінуге көмектесу болып табылады.

Кері байланыс түрлері: тікелей және жанама. Тікелей кері байланыс кезінде реципиенттіц сөйлеушінің қүлқына реакциясы ашық түрде көрініс алады. Мысалы, тікелей сөйлемдер «Сен айтып түрған нәрсе маған үнамайды», «Не деп түрсың, түк те түсінбей жатырмын». Не болмаса, тікелей қуаныш, ашу, ыза, мүң сезімдерін айқыи керсететін ым-ишаралар. Тікелей кері байланыс реципиентгі коммуникатор түсінуі үшін қолайлы жағдай жасап, ортақтасуды тиімді және нотижелі стеді.

Кері байланыстың жанама түрі — психологиялық ақпаратты ортақтасу серігіне жасырын, астыртын жеткізу жолы. Ол үшін неиіе түрлі риторикалык. сүрақтар, кекетулер, қатынас серігі күтпегеи

эмоциялық реакциялар пайдаланьшады. Коммуникатор рсципиеттің озіне қарасты осері, қатынасының шыиайы сипаты туралы өзі ойлап жетуі керек. Сойлеушініц ойлаған сезімдері мен пікірлері үнемі дүрыс бола бермегендіктен ортақтасу барысы да, ақпарат алысу да белгілі дәрежеде күрделене түседі.

Сонымен, психологиялық кері байланыс — түлғааралык коммуникацияның алгашқы ерекшелігі.