Мектепте шет тілін оқытуда, оқытудың психологиялық резерфтерін оптимизациялау

Баланың жан дүниесінің ерекшеліктерін ажырату үшін жүргізілетін әдістемелік тәсілдер мүмкіндігіне қарай қысқа тұжырымдамаларды шапшаң жолмен құралғаны түсінікті болу керек. Баланың жеке басының даму үрдісін жылдам зерттеп білуі үшін ыңғайлы жас кезеңіне сәйкес болуы керек. Баланы оқытуда қарым-қатынас жасауда әңгіме, сұқбат жүргізу мақсатты түрде жоспарланып жазылуы керек. Ол барлық тақырыпқа қатысты. Сабақтың дамуын жан- жақты қамтитындай болуы керек. Оқытуда тест жүргізетін адам немесе психолог өзі жүргізетін сынақтың методикасын жақсы меңгеру керек. Баламен жүргізілетін әңгіме одан алатын жауап құрылысы жағынан мынандай болу керек:

  • Кіріспеде баланы бірлестікке шақырып ынтымақтастықтағы әңгімеге тарту.
  • Егерде бала өз сөзіне есеп беріп өзіне-өзі басшылық жасай алмайтын болса, сөзге тартып жетекші сұрақтар қойып бағыт беріп отыру.
  • Жалпы алғанда балаға қойылатын сұрақтар мына тұрғыда болады.
    1. Сен маған өзің туралы айтып бере аласың ба?
    2. Бір-бірімен шамалы таныс болған соң, сен өз құрбыңмен қалай ойнап қарым-қатынас жасайтыныңды білгім келеді.
    3. Баланы жан-жақты толық зерттеу.
    4. Баланың қызығушылығын, мақсат – мүддесін, бейімділігін байқау.
    5. Қай жас кезеңінде болсада қарым – қатынас жасау керек.
    6. Балаларға қойылатын сұрақтардың өзі 3 түрлі болады:
      • Жалпылама шолу
      • Нақты мақсатты сұрақ
      • Күтпеген көлденен сұрақтар.

Әртүрлі оқу әдістерін қазіргі уақытта кәсіби білім беруде пайдалануда. Педагогикалық мінездемеге бағыт-бағдар беруде психологиялық негізге , тақырыптың мақсатық құрылыма, оқу мазмұны, олар өздері бір-бірімен ерекшеленеді. Түсіндіру – илюстрациялық әдіс, беховеральді – техникалық, ақыл ой іс-әрекетің кезеңдері, проблемалы контексті болуы мүмкін. Оқу әдісінде сынды қолдау , оған жауап, дәстүрлі әдістерде теориялық, практикалық принцптер қызмет жасамайды. Кәсіби міндетті болашақ мамандар қабілеттерін шешуде ажырамайды; студенттердің тәртіпсіздігі пассивтілігі осындай пробламаларды өздері шешуде кәсіби іс-әрекетке міндеттеу; адамдардың ішкі құрылымын және сыртқы жағдайын, мінезін және іс-әректін оқу контекстінде жалғастыру қабалдауға ықпал ету, түйсіну және білім беудегі айқын ситуациялар, білінің мақсаты және мазмұнының қосылуы, бұлардың барлығы жеке компоненттері. Ең алдымен контексті кәсіби пркатикалық әрекетті жасауда, студенттер оқу ақпаратын меңгеруде және орындауды болжау. Жекетұлғалық және бірлескен анализ және кәсіби ситуацияны шешуде маманның рұқсаты мен жүргізу, оқу контекстінде А.А. Бербицкийдің формулировалды 7 негізгі принцпы бар:

  • Студенттердің оқу әрекетіндегі жеке қорытындысы.
  • Кәсіби әрекеттің түрлері және жағдайы, әдістемелік оқу әрекетіндегі мазмұнның мақсаты.
  • Оқу әрекетіндегі процесс және проблемалық принцптер және мазмұ.ны.
  • Оқу мақсатының адеквтты қалпын ұйымдастыру
  • Бірлескен іс-әрекеттегі тиімді әдістердің рөлі.
  • Оқудың жеке принцпі және кәсіби тәрбие.

Оқу контексінде 3 базалық іс-әрекеттің түрлері және көптеген кезеңдері бар:

  1. Оқу іс-әрекетіндегі академиялық тип. Болашақ кәсіби іс-әрекетке контекстің араласуы.

2.Кәсіби квазиялық іс-әрекет жұмыс ойны.Контекстті кәсіби іс-әрекет ойыныаудиториялық сабақ түрінде қалса сабақтарды қайт жаңғырту, кәсіби мамандардың әлуметтік және психологиялық мазмұнының шығармашылығы.

3.оқу кәсіби іс-әрекет студенттердің мамандарының қызыметінің орындалуы. Бұл практиканы жасаушы , курстық жұмысты жасау және диплом жұмысы.т.б.