Бақылау бұл – оқу материалының құндылықтарын меңгеру және оқушы мен мұғалім арасындағы байланысты нығайту.
Бақылау жұмысының функциялары:
- оқушылар үшін бұл білім сапасын меңгереді, өз қателерін түсінуге және оларды туралауға, келесі оқу материалын өздігінен үйренуге итермелеу, осыларды өз бойында дамытуды қамтамасыз етеді.
- Мұғалімдер үшін бақылау ақпаратты орнымен сапалы материалдарды терең меңгеріп,кішігірім қателіктеріне зейін немесе ықылас қызығушылығын білдіріп, оқушыларға үйретеді және Психологияны оқыту әдістемесілік принцптерді қолдана отырып, бойындағы кемшіліктеріне сабақ беру барысында түзетеді
Бақылау жүйесінің түрлері және формалары. Бақылаудың ерекшелігіне және көлеміне қарай 2 бөлінеді:
- Ағымдық бақылау.
- Қорытынды бақылау.
Ағымдық бақылау қандай да бір шектеуді қажет етпейді . Бұл мұғалімнің шығармашылық әрекеті. Мұндай сапаға келесі формаларды жатқызуға болады.
- Оперативті бақылау. Лекция аяқталуына 5 минут қалғанда мұғалім оқыған материалы бойынша 2-3 сұрақ қояды.Жауап жазбаша түрде алынады.Кемшіліктерін мұғалім келесі сабақта айтыды.
- Блицбақылау. Лекция аяқталуына 5 минут қалғанда студенттерден оқылған тақырып бойынша есінде қалған сөздерді жазуды сұрайды.Мұғалім келесі сабақта анализдейді.
- Бақылау жұмысын жазбаша есеп беру арқылы.Бұл кез келген тапсырма болуы мүмкін. Барлық келтірілген бақылаулар топтық әрекет.Мұндай бақылау түрлеріне семестірлік немесе емтихан курстық жұмыстар тапсырылады.Олар әртүрлі Психологияны оқыту әдістемесілік функцияларға ие.
Сынақ – бір тақырып немесе бөлім аяқталғанда жүргізіледі.Оның негізгі функциясы оқу, бақылау.Сынақ түрлері:
- Дәстүрлі түрі – индивидуальды сұрақ жауап формасы.
- Билет немесе сұрақ
- Сұрақ интервью
- Ақыл- ой топтық форма.Мысалы концепцияны қорғау.қорғаушылар ретінде 2-3 топқа бөлінеді, топтар алдын ала жоспарды алып, ойынға дайындалады.Эксперттер жағанан баға қойылады, жауапты топ ішінен беру айтылады. Ойын нәтижесін қорытындылап, бағалау және жеңімпаз анықталады.
- Ойын топтық форма.Топ 3-5 адамнан тұратын топқа бөлінеді. Әртопқа 5-7 сұрақтан береміз Бұл сұрақтарды қолда бар материалдармен шешуге болады.
Емтихан түрлері: Дәстүрлі сұрақтар арқылы әңгімелесу. Емтихан сұрқтары көп емес , бірақ ішінара кең көлемде болуы керек. Сұраққа бұрын өтілген тақырып тәжірибелік сұрақтар қоюға болады.Ең алдымен бағалауда материалды қамту. Оқушылардың оң немесе дұрыс емес жақтарын айтады:
- Жазбаша емтихан
- Тесттік жүйе- оқудағы жетістіктерін тексеру.
Бақылау сапалығы:
-
- Объективтілігі
- бақылаудың әділдігі.
- келісімділігі.
Бақылаудың негізгі принцптері:
профисионалды бағыттылық
қолайлығы
валенттілігі
жүйелілігі
бірізділігі.