Әдістемелік мінез-құлық, семинарға дайындық жіне практикалық сабақ

Семинар сөзі грек тілінен аударғанда seminariumдеген мағананы білдіреді.Бұл сабақ түрі римдік мектептерде диспут, оқушылардың жаңалықтары,мұғалімнің ескертуі мен қорытындылауынан туған.Орта және жоғарғы мектептерде кең тараған.

Семинар –Жоғарғы оқу орындағы оқыту процессінің жоғарғы бір формасы.

Семинар мақсаты:

  1. Теориялық материалдарды терең оқыту.
  2. Ғылыми тақырып ,дағдының қалыптасуы,материалдың қамтылуы, ойлау дамуының өсуі т.б.
  3. Твортчстволық инициатива және қабілетті өзіндік білімді меңгерудің дамуы.
  4. Дағдының қалыптасуы,шығармашылық пікір алмасу арқылы.

Тәжірибелі оқытуда семинар сабақтардың мына түрлері:

Семинар конференция ,студенттер доклад оқиды,онда қатысушылардың ,мұғалімдердің қатысуы мен пікір талас сияқты өтеді.Бұл семинардың кең тараған түрі.

Семинар дискуссия – бұл проблемалық семинар.ол ғылыми дискуссияға кіреді.Мұнда студенттердің өзіндік дайындығы ,дискуссияда оны анық көрсете алады.Мұнда ақпарат әртүрлі,проблемаға әртүрлі көзқарас білдіруі және ол пән мұғалімдеріне бағытталады.

Сұрақ жауап — өтілген материалмен байланысты.Мұнда өте қарапайым ,мұғалім аудиторияға сұрақ береді,өз қалауымен жауап беріп баға алады.Осылай мұғалім есіне түсіреді,жауап арқылы студент баға алады.

Өзгертпелі әңгіме — әңгіме қиын материалды меңгеруде қолданылады.Мұнда негізгі ой мұғалімде.Әңгімелесу студен ттер жеке ойларын айтуға, дайын жаңалықтармен шығуға құқылы.

Сонымен қатар жоспар бойынша:кинофильмдер, тәжіибе ,экспримент, материалды,таблица және схема арқылы көрсету,оқу ролдік ойындар қолданылады. Ойынды өткізуден алдын сұрақ дайындалады,кем дегенде 2-3 бағалау критерилері анықтаады.топ кейін 2ге және 3ке ішінара бөлінеді.Әртопқа рөль беріледі.

Семинарда:психологиялық баръер (ұялшшатық,қолайсыздық,сенімсіздік,мұғалімні нашар қарым –қатынасы.)студенттер күресе алады және белсенді қатысады.олар білімін нығайтады, тыңдармандарға пікірін жеткізе алады, дискуссияда дағдасы қалыптасады,қызыметтегі қатынасы бекейді, бастысы материалды жадында сақтайды.Пән мұғалімі: материалды терең жіне негізді түрде студенттерге негіз бере алады,жаңа ақпарат бареді,сонымен қатар әр студенттің өзіндік қателіктері мен мадақтау қасиеттерін бақайды.

Пін мұғалімінің семинарға дайындығы:

  1. Кітаптар мен әдістемелік кітаптарды қарап шыққаннан соң семинарға жоспар түзуге кірісу.
  2. Ең алды мен тапсырма құрылады, оның мақсаты анықталады, лекциялық ақпарат есте қалу үшін қайталанады, ақ паратты тексереді.
  3. Семинар сабақтың таңдалған мақсаты мен ақпарат қөздеріне байланысты , сабақ жүргізудің формасы анықталады.Осыдын кейін жоспар түзіледі,онда шешуге талқылауға қойылатын сұрақтар, пайдалынатын әдебиеттер, беттері көрсетіледі.
  4. Таңдалған әдебиеттер мен қоса , тақырып көлеміне , қиындығына байланысты әдістемелік еңбектер мен хрестоматия пайдалану мақсаты болады.
  5. Уақыт көрсеткіші мен сабақты баұылау кретирилері анықтамасы пайда болады.
  6. Студен тер сабақты меңгергендңгңн тексеру , арнайы ттексеру сұрақттары, анықтамалық құжаттар , яғни олар жаңа және қызыұты болу керек.
  7. Әрбір сұрраққа студенттер қысқаша дәптерге жазып алулары үшін қысқа резюме дайындау керек.
  8. Жазбаша түрде студентке жоспар беріледі,ол семинарға дайындалғанда бағыт-бағдар болады.
  9. Семинар сабақтың өту барысындағы қателіктер бар болса олардың сапасын тадап, анализдеу қажет.
  10. Семинарды өте ұзақ және қызықсыз лекцияда өткенді қайталап,ақпарат үлкен көлемде болғаны мен,мағанасы өте қарапайым негіздермен шектеуге болмайды.

Психология бойынша скминарға мысал келтіру.

Тақырып : “Мен концепсиясы”

Мақсаты: Практикалық психологияны теориялық іс-жүзіне асыру.

Семинар жоспары:

  1. Бөлім.(теориялық ) мен концепциясы туралы жалпы түсінік.
    • Негізгі түсініктер өзін — өзі тану Мен коцепциясы , мен бейнесі , өзін-өзі бағалау.
  2. Көрініс.
    • Мен концепциясының адам өміріндегі мәні.
  3. Көрініс.

Мен концепциясының негізгі функциялары.(В.Т.Барлас: психологиялық практикум)

— мен концепциясы адамдарда болып жатқанөзгерістерді реттеудің интерпритациясы.

— Өзге адамдармен қарым-қатынасты анықтайды.

— адамның жүріс-тұрысын анықтайды.

-адам өзі туралы ішкі психологиялық күй жжайын реттейді.

1.3 Практик психологтың мен концепциясының ерекшеліктері.

3.Көрініс.ерекшеліктері: сөздің қарама –қайшылығы, тұрақтылығы, мінез – құлық және өзін -өзң бағалау.

Тәжірибелік сабақтар:

Тәжірибелік сабақ семиар сабағынан оқу материалын менгеруге негізгі түсініктерді,ұғымдарды жинайды.

Тәжірибелік сабақтың мақсаты:

  1. Студенттерге оқу материалын түсіндіру,интелектуалды оқу әрекетімен дағдыларын қалыптастыру.
  2. Студенттерге теория мен практикалық байланысын орнатуға,жаңа ситуацияларды жинақтауға ,білімдерін пайдалану.

Ғылыми білімді қолдануда Психологияны оқыту әдістемесілық бөлімдер қолданылады: сабаққа байланысты схема, таблица, интеррпритация құру арқылы диагностикаланады.Оқу ақпаратын терең меңгеруге димонстраия әдісі қолданылады.Оқу тәсілдері арқылы сабақ меңгеріліп қана қоймай , есте ұзақ саақталады және скабаққа деген қызығушылығы артады.

Диагностикалық әдістің ақсаты- процедура — өңдеу – интерпритация ретімен жүргізіледі.

“Зейін қою қасиеті ” келесі тапсырмалардан тұрады.

  1. Зейін аудару арқылы тапсырманы түсіну, жауабын табу.Бала жазу жазғанда басында немесе соңында қате жібереді, тақтадағы қателерге мән бермейді.Бала қажетті орынға емес , жоғары немесе төмен жазады.Осы жағдайда қандай зейін қасиеті бұзылады?
  2. Экспимент актуализацияланады.А.Н. Леонтьев бойынша студеттер жауап беру керек сұрақтар:

Экспримент мақаты, неге эксприментте нақты осы мәселе қозғалады, оның мәні қандай?

  1. Психолог мұғ алімге сұрақ.8 жасар бала оқу материалын барлық бәндер бойынша есінде сақтай алмайды.Бұл тапсырманың жауабын міндетті түрде зерттеушінің және зерттелушінің қатысуымен жүзеге асады.

Тәжірибелік сабаққа дайындық.Семинарға қарағанда басқаша,Мұнда қиын және өзекті мәселелерді анықтап,әрбір оқу материалынан 2-3 тапсырма дайндау қажет.Мұндай сабақтардан оқу құралы аз, әдістемелік әдебиеті ауыр және кең көлемде болуы мүмкін немесе практикалық тапсырманың сұрағңына сәйкес келмеуі мүмкін.содықтан тапсырма берер алдында мұғалімнің өзі ойлануы керек.Бұлардың ең қиыны оқу материалы және тапсырма құрамы үлкен емес, қсқа түрінде болуында.