Психикалық дамудың таңдаулығы мен нормативті мәселелер.
Семинар сөзі грек тілінен аударғанда seminariumдеген мағананы білдіреді.Бұл сабақ түрі римдік мектептерде диспут, оқушылардың жаңалықтары,мұғалімнің ескертуі мен қорытындылауынан туған.Орта және жоғарғы мектептерде кең тараған.
Семинар –Жоғарғы оқу орындағы оқыту процессінің жоғарғы бір формасы.
Семинар мақсаты:
- Теориялық материалдарды терең оқыту.
- Ғылыми тақырып ,дағдының қалыптасуы,материалдың қамтылуы, ойлау дамуының өсуі т.б.
- Твортчстволық инициатива және қабілетті өзіндік білімді меңгерудің дамуы.
- Дағдының қалыптасуы,шығармашылық пікір алмасу арқылы.
Даму мен өзіндік дамудың психологиялық қатынысы.
Тәжірибелі оқытуда семинар сабақтардың мына түрлері:
Семинар конференция ,студенттер доклад оқиды,онда қатысушылардың ,мұғалімдердің қатысуы мен пікір талас сияқты өтеді.Бұл семинардың кең тараған түрі.
Семинар дискуссия – бұл проблемалық семинар.ол ғылыми дискуссияға кіреді.Мұнда студенттердің өзіндік дайындығы ,дискуссияда оны анық көрсете алады.Мұнда ақпарат әртүрлі,проблемаға әртүрлі көзқарас білдіруі және ол пән мұғалімдеріне бағытталады.
Сұрақ жауап — өтілген материалмен байланысты.Мұнда өте қарапайым ,мұғалім аудиторияға сұрақ береді,өз қалауымен жауап беріп баға алады.Осылай мұғалім есіне түсіріп, жауап арқылы студент баға алады.
Өзгертпелі әңгіме — әңгіме қиын материалды меңгеруде қолданылады.Мұнда негізгі ой мұғалімде.Әңгімелесу студенттер жеке ойларын айтуға, дайын жаңалықтармен шығуға құқылы.
Сонымен қатар жоспар бойынша:кинофильмдер, тәжірибе ,экспримент, материалды,таблица және схема арқылы көрсету,оқу ролдік ойындар қолданылады. Ойынды өткізуден алдын сұрақ дайындалады,кем дегенде 2-3 бағалау критерилері анықталады, топ кейін 2ге және 3ке ішіара бөлінеді.Әртопқа рөль беріледі.
Семинарда:психологиялық баръер (ұялшшатық,қолайсыздық,сенімсіздік,мұғалімні нашар қарым –қатынасы.) студенттер күресе алады және белсенді қатысады.олар білімін нығайтады, тыңдармандарға пікірін жеткізе алады, дискуссияда дағдасы қалыптасады,қызыметтегі қатынасы бекейді,ең бастысы материалды жадында сақтайды.Пән мұғалімі: материалды терең және негізді түрде студенттерге негіз бере алады,жаңа ақпарат береді, сонымен қатар әр студенттің өзіндік қателіктері мен мадақтау қасиеттерін бақайды.
Пән мұғалімінің семинарға дайындығы:
- Кітаптар мен әдістемелік кітаптарды қарап шыққаннан соң семинарға жоспар түзуге кірісу.
- Ең алды мен тапсырма құрылады, оның масаты анықталады, лекциялық ақпарат есте қалу үшін қайталанады, ақпаратты тексереді.
- Семинар сабақтың таңдалған мақсаты мен ақпарат қөздеріне байланысты , сабақ жүргізудің формасы анықталады.Осыдын кейін жоспар түзіледі,онда шешуге талқылауға қойылатын сұрақтар, пайдалынатын әдебиеттер, беттері көрсетіледі.
- Таңдалған әдебиеттер мен қоса , тақырып көлеміне , қиындығына байланысты әдістемелік еңбектер мен хрестоматия пайдалану мақсаты болады.
- Уақыт көрсеткіші мен сабақты баұылау кретирилері анықтамасы пайда болады.
- Студен тер сабақты меңгергендңгңн тексеру , арнайы ттексеру сұрақттары, анықтамалық құжаттар , яғни олар жаңа және қызыұты болу керек.
- Әрбір сұрраққа студенттер қысқаша дәптерге жазып алулары үшін қысқа резюме дайындау керек.
- Жазбаша түрде студентке жоспар беріледі,ол семинарға дайындалғанда бағыт-бағдар болады.
- Семинар сабақтың өту барысындағы қателіктер бар болса олардың сапасын тадап, анализдеу қажет.
Семинарды өте ұзақ және қызықсыз лекцияда өткенді қайталап,ақпарат үлкен көлемде болғаны мен,мағанасы өте қарапайым негіздермен шектеуге болмайды.