Топтық жұмыс технологиялары: Дау-дамай бойынша тренингтік практикум

  1. Дау – дамайдың топтың және жеке жұмыстарының бағыттары
  2. Қазіргі тестік әдістер және компьютерлік психодиагностика бағдарламаларын қолдану арқылы тұлғаны кешенді психодиагностикалық зерттеу. Ол төмендегіше:
  • тұлғаның жеке психологиялық ерекшеліктерін анықтауға (зияткерлік мүмкіндігі, дау-дамай деңгейі мазасыздану, психологиялық тұрақтылық, күрделі жағдаяттарға жауап берудің тұлғалық стилі, мінез-құлықтың басты ерекшеліктері, тұлғаның типі және т.б.);
  • дау-дамайда мінез-құлық стратегиясын анықтауға;
  • Маңызды және дау-дамайлы жағдаят кезінде зерттеушілердің іс-әрекеттің жемістілігін болжауға мүмкіндік береді.
  1. Социометрия және өзге де эффективті әдістерді қолдану арқылы ұжымды әлеуметтік-психологиялық зерттеу келесілерге мүмкіндік береді.

— қызметкерлердің өзара қатынастарының ерекшелігін, олардың симпатиялары мен антипатияларын зерттеуге;

— лидерлер мен аутсайдерлерді анықтауға;

— сыналушылардың мінез-құлықтарының базалық типтерін диагностикалауға;

— ұжымның әрбір мүшесінің іскерлік және шығармашылық әлеуетін, қызметіне және адамдарға деген қатынастарын анықтауға;

— лидерлікке кандидаттарды, сонымен қатар жеке тәрбиелеу бағыттарын қажет ететін адамдарды анықтауға;

— ұжымды оңтайлы басқаруға.

  1. Келесі мәселелерге байланысты. Психологиялық портреттер мен ұсыныстар қатарын құру арқылы басшылар мен қызметкерлерге (психодиагностикалық және әлеуметтік-психологиялық зерттеулердің нәтижелері негізінде) психологиялық кеңестер беру;

— қызметкерлер таңдауға (фирманың идеалды қызметкері өлшеміне сәйкес жұмысшы таңдау, түрлі критикалық жағдайлардағы оның әрекеттерін болжау) ;

— қызметкерлерді басқаруға (іс-әрекет пен қарым-қатынастың күрделі жағдайларындағы қызметкердің әрекеттері мен сенімділіктерін болжау, «күрделі» қызметкерлермен жеке жұмыс жасау тактикаларын құру);

— қызметкерлердің жеке және кәсіби дамуына (басшылар мен қызметкерлердің мінез-құлықтары мен іс-әрекеттерінің тиімді жеке стилін құру, олардың дербес имиджін қалыптастыру);

— ұжымдағы өзарақатынасты оптималдауға (дам- дамайлардың алдын – алу және шешу, тұлғааралық сәйкестікті болжау);

  1. Келесі мәселелер бойынша психологиялық кеңес беру.

— жеке (іс-әрекет пен қарым-қатынас аясында психологиялық қиындық сезінетін тұлғаларға кеңес беру арқылы көмек беру, мәселенің ішкі және тұлғалық себептерін анықтау, оларды шешудің оңтайлы жолдарын құру) ;

— әлеуметтік (әлеуметтік орта мен ұжымдағы жағымсыз салдарды шешуге және алдын-алуға психологиялық көмек көрсету іскерлік шағын топтардағы лидерлік мәселелері) ;

— ұйымдық (келісім шарт мәселелерін, бәсекелестермен жұмыс жасауды, жарнамалық іс-әрекеттерді, топты қалыптастыруды, фирманың имиджін құруды және т.б.

Психологиялық қамтамасыз ету мәселелеріне байланысты басшыларға көмек көрсету).

  1. Келесі тақырыптарға байланысты семинар және тренингтер формасында (оның ішінде видеотренингтер) қызметкерлерге психологиялық сабақ жүргізу:

— адамдармен жұмыс жасауға деген психотипологиялық бағыт;

— іскер адамның коммуникативті компоненттілігі;

— келісім жүргізудің стратегиясы мен тактикасы;

— қолданбалы дау-дамай негіздері.

  1. Дифференциалды тренингтік бағдарламаларды қолдану арқылы топтық психокоррекциялық тренингтер жүргізу:

— релаксациялық тренинг: психикалық өзін-өзі реттеу дағдыларын қалыптастыру:

— мінез-құлықтық тренинг: іскерлік қарым-қатынас қабілеттерін дамыту;

— өзіне-өзі сенімділік тренингі: субъективті күрделі жағдаяттарда өзіне-өзі сенімді болу дағдыларын қалыптастыру;

— қарым-қатынасқа құзіреттілік тренингі: дау-дамайлы жағдаяттарда конструктивті қарым-қатынас дағдыларын қалыптастыру.

  1. Психологиялық күйзеліс жағдайында қызмет ететін адамның жағымсыз психикалық күйлеріне байланысты жеке және топтық психопрофилактика жүргізу ( төмендегіше мүмкіндіктерін қолдану арқылы):

— аутогенді жаттығу сеанстарын;

— медитациялық сеанстарын;

— релаксациялық музыкалар;

  1. Кеңес беру мен семинарлар жүргізу үшін дау-дамай және практикалық психология аймағындағы көрнекті мамандарды тарту.
  2. Фирмалар мен ұйымдар үшін психолог-кеңесшілерді дайындау. Арнайы және жаңашыл бағдарламалармен оқыту.

Баќылау с±раќтары:

  1. Қазіргі тестік әдістер және компьютерлік психодиагностика бағдарламаларын қолдану арқылы тұлғаны кешенді психодиагностикалық зерттеу
  2. Социометрия және өзге де эффективті әдістерді қолдану арқылы ұжымды әлеуметтік-психологиялық зерттеу
  3. Психологиялық кеңес беру
  4. Дифференциалды тренингтік бағдарламаларды қолдану арқылы топтық психокоррекциялық тренингтер жүргізу