Медициналық реабилитация- медициналық баланың дамуы мен рефлекторлы, сенсорлы, қимыл- қозғалысты, психиэмоционалды реакциялардың түзілуін айтады.
Психо-педагогикалық абилитацияны (психокоррекциялық жұмысты), жүргізу үшін, әлеуметтік педагог оптималды байланыстырушы шешімдерін білу қажет деп есептеледі.
1-этап бала дамуының кемшіліктеріжәне ауру бала туылды,акушер-гинеколог жағынан жандандырылды. Егер жүктілік кезең қолайсыз болғанда ескертулі кеңестер өткізілді.
2- этап Туудың техникасы мен іс- тәжірибесі. Туылғаннан соң мамандар жағынан нерв жүйесі, ағзаның бұлшықет дамуының қалыпты жағдайда екеніне көз жеткізу үшін тексеріледі.
3- этап.
Комплексті емдеу кезеңі.
Медициналық сауықтандыру- бастапқы этап яғни, сауықтандыру істе, аурудың даму толық пайда болуы функцияның бұзылуын, зерттей келе, професионалды ғылыми әдіспен және жаңа медициналық емдеу шараларын пайдалану арқылы аурудың алдын алу.
Медициналық сауықтандыру мазмұнына кіреді:
- медикаментозды емдеу және фитотерапия.
- физотерапевті тәсілмен емдеу.
- еңбек терапия, арттерапия
- шұғыл шара қолдану арқылы қайта қалпына келтіру.
Сауықтандыру түзеу келесі принциптер арқылы өтеді.
1.сауықтандару кеңестер ең алғаш аурудың көрінуінен бастапэтап бойынша жүргізіледі.
- сауықтандыру кеңес әрбір жеке адам жасына жынысына т.б. ерекшеліктеріне байланысты жүргізіледі.
- Сауықтандыруң шешуші кезеңі үлкендкрдің еңбек әрекетімен, балаларда, ертебалалық шақ кезеңдегі іс- әрекетіменнегізгі этап болады.
Балаларды емдеу бағасы, денсаулық сақтау және халықаралық әлеуметтік тұрғыдан қамтамасыз етілген.Сауықтандыру процесс этаптары.
1.емдеу шараларын анықтау(1-3 ай аралығы).
2.аурудың алдын алу шараларын анықтау- реоадаптациялау.
3.жеке сауықтандыру жасау. Бұл этап балаларда өте жиі өзгерістерге әкеледі, егер педагог- тұзету жәрдем қол данса алдын- алуға болады.Өмірлік әрекеттер шектеулі түрде қазіргі медициналық профилактикалық жетістіктер арқылы, балалар дамуын диагностикалаумен, абилитация және сауықтандыру кезінде медициналық түзетулер қолдау арқылыбелгілі бір жетістіктерге қол жеткіуге болады.
Медициналық- әлеуметтік- педагогикалық патронаж.
Патронаж деген- ауыр халдегі баланың өмір сүруіне, емделуіне, оқытыа тәрбиелеумен мәндес. Диагностикалауда- шынайы білімдендіру, ақпаратын қаруландыру, жеке сауықтандыру жүргізу. Ең алғашқы көмек көрсететін психо- медициналық- педагогикалық(ПМПК), диагностикалау абилитациялауды орталық т.б.
Әлеуметтік педагог алдын-ала сауықтандыру шаралар және комплексті жәрдем.
Ерте әлеуметтік педагог және психолог қазіргі таңдағы маңызды мәселелердің бірі.
О.О.Н. ассамблеялары 1993 ж келесі кезеңдерді қажеттілігін көрсетті.
- Мүгедектерге барлық мүмкіндіктерін қамтамасыз ету.
- Мүгедектерге комплексті жағдайын анықтау.
- Оларға емдеу шараларын физиологиялық, ақыл- ой сенсорлы дефектілі дамуын анықтау
Қазіргі таңда тәжірибе жүзінде тез жәрдем ретінде келесі программалар жүргізіледі.
- Коннектикут тесті
- Мюнхен функционалды диагностика.
Отандық мамандар Е.М.Мастюк, Е.А. Стребелев және т.б. ақыл-ойы дамымай қалған, педагогикалық- психологиялық көмек қажет ететән балаларды диагностикалау психолого- медициналық — педагогикалық диагностикалық орталығында жүргізілді. Оның әлеуметтік бақылау орталығы түзетупедагогикалық орталық болып табылады.
Әлеуметтік педагогикалық көмек, мүмкіндіктері шектеулі өкіодерге.
Әлеуметтік көмек- әлеуметтік қорғау және шиеленіскен жүйені реттеу мемлекет тарапынан көрсетіледі.
Әлеуметтік жәрдем- гуманитарлы көмектің экономикалық қамтамасыз етілмеген, әлеуметтік жағдайы нашар, психологтардың шаршаған тұрғындарға жағдай жасау т.б.
Әлеуметтік көмек:
- қайталанып келетін, бір уақыттағы жәрдем ақымен қамтамасыз ету.
- Критикалық өмірлік қауіпті жағдай туындағанда әлеуметтік- экономикалық қолдау көрсету.
Шектеулі әлеуметтік- педагогикалық көмек барлық жас аралығын тәрбиелеу дамыту шараларын талап ететін үздіксіз мақсатқа бағытталған педагог пен әлеуметтік ортаға тәрбиелеу шарттары.
Әлеуметтік- педагогикалық көмек қазіргі таңда ресейде көпбағытылығымен келесі жоспардағыдай көріністе.
- Мемлекеттің сектор: кеңсе, кәсіпорын, федералды басқару органдары.
- Муниципалды сектор- кеңсе, кәсіпорын және аймақтық және қалалық басқару т.б.
- Мелекеттік емес сектор: кеңсе, кәсіпорын және қызмет көрсету, мемлекеттік емес ұйымдар.
Қазіргі таңдағы әлеуметтік педагогикалық жәрдем, тұлғаның жеке басына отбасына деген қоғам және мемлекет тарапынан көрсетіледі. Дәл уақытта әлеуметтік педагогиканың әрекет шектеулілігі аз мөлшердегі тұлғалар туралы статистикалық анықталады.
Әлеуметтік педагогикалық бағыттылық келесі жұмыс мазмұнында.
1.баланың өзін- өзі дамытуға әсер ету.
2.Бітірушілерге бейімделу және сауықтыру қызмет көрсету.
- Отбасы денсаулығын қамтамасыз ету және көңіл бөлу.
4.Оқушыларға жеке жәнеәлеуметтік проблемаларын шешуге көмек
5.Орынбасарлар, педагогтар, психологтар басқа да қызметтермен қызметтес болу.
6.Балалар патронажы, яғни медициналық әлеуметтік жәрдем беру.
Әлеуметтік педагогикалық жәрдем көрсету жаңашыл ПМПК, сауықтандыру ПМПК орталықтар бар.
Еңбек және әлеуметтік даму туралы мүмкіндігі шектеулі балаларға келесі байланыс түрлері бар.
- Ақыл- ойы айтарлықтай кем балаларға арнайы интернат үйі.
- физиологиялық дамымаған балаларға арнайы интернат үйлер.
- Арнайы технологиялық училещелер
- мүгедек және қарияларға арналған үйлер
- психоневрологиялық интернаттар