Жоспар:
- Баланың жас ерекшелігіне байланысты педагогика
негіздерінің логикалық құрылымы
- Баланың жас және дербес ерекшеліктерін ескеру оқу тәрбие
процессінің негізгі мақсаты
Сана сезімнің, дене күш қуаттарыныңдамуы адамдардың жас ерекшеліктеріне байланысты. Адамдар көп өмір сүрген сайын бойлары өсіп, денелері ұлғайып, ақыл- саналары дамып, білімдерінығая бастайды. Балалардыңжас ерекшелігін есепке алу, оқыту мен сол қоғамның мүшесі,қоғамда атқаратын ролі белгілі құқықсы бар адамды жеке адам деп түсінеміз. Ал, қалыптасу дегеніміз адамның жеке басының дамуы мен тәрбиесінің нәтижесінде жетілуі, саналы өмір сүруге дайын болуы.
Жас ұрпақты қоғамдық өмірге және еңбекке араласуға дайындау міндетін іске асыруда, баланың жеке басын қалыптастыруға әсер ететін тәрбие, қоғамдық, әлеуметтікорта және тұқм куалаушылық. Перзентсүю ата-ананыңбақыты, олардың қоғам алдындағытабиғи борышы. Ұрпақ жалғастыру – бүкіл тіршілікдүниесінің эволюциялық жемісі. Адам табиғаттан тыс өмір сүрмейді, олай болса, оның табиғи заңына орай дүниеге ұрпақ әкеледі. Адам өзінің баға жетпес ұрпағыүшін бар жағдайды жасайды.
Соңғыжылдары симпозиумда қабылданған жас кезеңдерінің схемасында яғни туған баладанбастап жасөспірімдікшаққа дейін өзгерістер кіреді. Олар мынандай сатыдан тұрады:
- Жаңа туған бала (туған сәттен бір-екі айға дейін);
- Нәрестелік шақ (бір-екі айдан бір жылға дейін);
- Ерте сәбилік шақ (бір жастан үш жасқа дейін);
- мектепке дейінгі балалық шақ (төрт жастан 7 жасқа дейін);
- Бастауыш мектеп жасы (жеті жастан он бір , он екі жасқа дейін)
- Жеткіншек шақ (он бір, он екі жастан, он тқрт, он бес жасқа дейін);
- Жасөспірім шақ (он төрт жарым жастан, он жеті жасқа дейін).
Тәрбие мен оқыту осы жас сатыларына сәйкес жүргізілуі керек. Өйткені адам жасының табиғи негізі- жас сатылары немесе биологиялық жетілу сатылары. Симпозиумда адамның жас кезеңдері шамамен 12 сатыдан тұратынын анықтайды.